Activiteiten
Introductie
Tijdens de introductie wordt het boek van Berre en Fleur voorgelezen aan de kinderen. Voor het lezen is er afgesproken dat er goed geluisterd moet worden, omdat de kinderen gezamenlijk met de leerkracht een woordweb maken over het verhaal en wat er allemaal gebeurd.

Groepsactiviteiten
Hier bijpassende activiteiten voor de kinderen.
Taalactiviteit
Berre heeft heel veel spullen gevonden! Hier heeft hij kaartjes van gemaakt. Ook heeft Berre samen met Fleur de namen van de spullen eronder getypt. Het enige probleem is dat Berre de plaatjes door de war heeft gehaald. Leg ze op goede volgorde met naam en in rijmvorm.
Rekenactiviteit
De kinderen hebben hun eigen knuffel meegenomen naar school (groot en klein). Al deze knuffels gaan ze gezamenlijk op volgorde leggen van klein naar groot. door dit te doen word er veel samengewerkt en ook goed overlegd tussen de kinderen, waardoor de kinderen op sociaal en op rekenvlak wat leren.
Beeldende activiteit
Een masker van een leuke beer wat het kind zelf moet uitknippen, in moet kleuren en eventueel decoraties er op plakt! zelf moet het kind ook een knoopje met een touw maken wat om het hoofd past.
Bewegingsactiviteit
Er wordt een kind uitgekozen als tikker (de beer). De beer gaat jagen op alle konijntjes die rondlopen (de rest van de kinderen). De beer probeert alle konijnen af te gooien met zijn bal. Wanneer je als konijn af bent gegooid, ga je op de bank zitten totdat er een vangbal is gemaakt. Als dit gebeurt mogen alle konijnen weer vrij rondlopen.
Wereldoriƫntatie
De opdracht wereldoriƫntatie gaat over techniek. Er is een werkblad die over drijven en zinken gaat. Er zijn allerlei spullen die Berre apart heeft gelegd, dit heeft hij gedaan omdat hij benieuwd is wat drijft en wat zinkt. De kinderen vullen zelf het werkblad in over drijven en zinken, en gaan na de tijd samen met de leerkracht het in het echt uitproberen met een grote waterbak. Er worden spullen gebruikt zoals: kurken, spijkers, sleutels, bladeren, potloden en ga zo maar door.
Individuele activiteit
Hier de activiteiten individueel voor kinderen.
Taalactiviteit
De kinderen maken een werkblad waarbij de laatste letter van het woord moet worden omcirkelt. De woordenschat van het kind word op deze manier getraind. Alle woorden hebben met dieren te maken, dus ook vriendjes van Berre.
Rekenactiviteit
Bij het maken van dit werkblad leren de kinderen verder tellen en getallen over te slaan, zo moet je de 2e ballon noemen en de 4e zon. hierdoor word het getalbegrip nog groter en leren kinderen steeds beter met getallen om te gaan.
Techniekactiviteit
De klas gaat zelfstandig een kralenplank maken over Berre en Fleur. Het voorbeeld van de kralenplank is al uitgeprint en gelamineerd en zit in de leestas, dit geeft de kinderen een voorzetje bij het maken van deze kralenplank. Het maken van deze plank helpt met het ontwikkelen van de fijne motoriek!
Ontwikkelingsmateriaal
De kinderen gaan zelf een dierenmemory spelen. De memory heeft te maken met wilde en gewone dieren. Dit is goed voor het fotografisch geheugen!